خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/09 - 09:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

غربی ها شروع دور جدید مذاکرات وین را به تعویق انداختند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات از قبل ادامه داشت اما این غربی ها بودند که دور جدید گفتگو ها را موکل به استقرار دولت جدید ایران کردند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانیه مشترک شب گذشته آمریکا و تروئیکا اروپایی درباره برجام و ایران گفت: مذاکرات از قبل ادامه داشت اما این غربی‌ها بودند که دور جدید گفتگوها را موکول به استقرار دولت جدید ایران کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رفتار و گفتار طرف‌های غربی در ماه های گذشته منطقی نبود و با نشان دادن جدیدت می توانستند مانع رسیدن مذاکرات به نقطه امروزی شوند.



وی افزود: هدف حضور ایران در مذاکرات هسته ای وین،بازگشت مجدد طرف های غربی به اجرای تعهدات برجام بود اما متاسفانه با طفره رفتن باعث فرسایشی شدن مذاکرات شدند.



نوش آبادی بیان کرد: همانطور که امیر عبدالهیان گفت مذاکرات وین در بن بستی قرار دارد که ناشی از عدم اجرای تعهدات برجامی توسط طرف های غربی است و باید از این وضعیت خارج شود.



وی ابراز کرد: عمل به تعهدات راه حل خروج از بن بست مذاکرات وین است و جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاکرات نتیجه محور است که منجر به رفع تحریم های ظالمانه شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در دور قبلی مذاکرات وین دو طرف به فرمولی برای رفع تحریم ها دست یافتند لذا انتظار می رود که این موضوع عملیاتی شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت رهبران آمریکا و تروئیکا اروپایی شب گذشته در بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران را متهم به مانع تراشی برای از سرگیری مذاکرات هسته ای وین کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330006
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار